~Exam Fever~ & ~Maahad~

Sunday 3 April 2011

Assalamualaikum sahabat-sahabat.Sihat?Sya harap kalian sihat la.. :)
Sya x berapa sihat lagi la.Masih batuk2 dan pening kepala.hurmm.Tapi x per,ini ujian Allah.Sya Redha. :)
So,minggu depan "Exam Fever".Dan Sya sekarang sedang struggle study.Ya Allah,permudahkanlah segala urusanku.:)




Study !

Oh ye,Sya kan pelajar SmkA,so Sya ambil 9 subjek untuk PMR.Pelajar-pelajar sekolah harian biasa ambil 8 subjek kan?Sya ambil 9,tambah dengan "Bahasa Arab".

Actually,sebelum masuk Maahad,Sya x pernah terfikir pun nak masuk Maahad.TAK PERNAH.Sya hanya fikir nak masuk MRSM,SBP dan Sekolah Sains.Entahlah,walaupun rumah tak sampai 20minit untuk ke Maahad,Sya x pernah terfikir untuk masuk ke situ.


Dan dan waktu tu,Sya x pernah terfikir yang Maahad ni sekolah yang popular,hebat dan terbaik.I don;t know why.Maybe,Sya x pernah dengar kejayaan Maahad.


Allah Maha Berkuasa.Satu hari,Sya dapat panggilan sekolah yang mengatakan Sya dapat tawaran ke Maahad.Waktu tu,Sya gementar sangat.Tiba2 Sya rasa kerdil sangat untuk masuk ke Maahad.Dan waktu itulah hati Sya terbuka untuk sambung pelajaran di Maahad.

And you know what,Sya jatuh cinta dengan Smka Maahad Muar.I love Maahad.Sya sayang Maahad.

Dan sekarang,Sya tahu kenapa Sya x dapat tawaran ke sekolah-sekolah Sains dan SBP,sebab Allah tahu bahawa Maahad adalah yang terbaik untuk Sya.Selepas dapat tawaran ke Maahad,Sya berdoa kepada Allah,

"Sekiranya Maahad terbaik untukku,Engkau bukakanlah jalan untukku belajar di sana,Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahu apa yang baik untukku"

Sya langsung x  terkilan x dpt SBP. Sya bersyukur sangat kerana Allah berikan Sya peluang untuk belajar di Maahad.Alhamdulillah.

Kerana apa?Jika Sya x berada di Maahad,mungkin Sya semakin jauh daripada Allah,semakin lalai terhadap tuntutan Islam, dan Sya tidak dapat mendalami ilmu agama dengan lebih mendalam dan Sya juga tidak dapat mempelajari "bahasa syurga",iaitu Bahasa Arab.Subhanaallah.


Panjangnye....hehe.Biasalah,Sya ni kalau dapat sentuh komputer,memang susah nak lepas.Gini la jadinya. :)

Okeylah,Sya nak sambung study.Doakan Sya.Nanti Sya cerita lagi pasal sekolah Sya ni. :)
Assalamualaikum..



Thanks for reading my story ! I really appreciate it ♥♥♥

0 comments:

Post a Comment