Selamat Hari Guru

Tuesday 17 May 2011

Assalamualaikum...

Hehe.Sya tahu dah lambat untuk wish.Tapi tidak mengapa larh.Janji buat kan?
Actually,Sya nak buat entry pasal "Hari Guru",tetapi Masa x mengizinkin Sya untuk berbuat demikian.Lagipun,Sya buzy dengan persiapan Mid Year Exam untuk bertempur selama 2 minggu.Bahasa Melayu mendahului pada hari Jumaat ni dan diakhiri dengan Bahasa Arab pada hari Jumaat minggu depan.Sungguh meletihkan!Anyway,lepas tu CUTI !

Fine,cukuplah untuk mukadimah pada entri kali ni.

Actually,bagi pelajar,Hari Guru merupakan hari dimana guru-guru diberi penghargaan atas segala jasa dan pengorbanan yang diberikan.Dan pada hari itu jugalah,guru-guru berpeluang untuk mendapat hadiah daripada para pelajar.HAHA.Walaupun sebenarnya jasa dan pengorbanan seorang guru itu,hanya mampu dibalas oleh Allah yang Maha Berkuasa dan Maha Penyayang.Allahuakbar! :D

Hadiah tidak menjadi ukuran bagi seorang guru.Yang penting adalah keikhlasannya.Bahkan,ucapan "Selamat Hari Guru" sudah cukup untuk seorang guru.Hadiah yang bermakna untuk mereka adalah doamu untuk mereka.Kejayaanmu yang cemerlang kelak,adalah ubat dan penawar juga balasan bagi kesakitan,pengorbanan,kesabaran dan juga kasih sayang yang mereka curahkan.Insyaallah.

Menjadi seorang guru bukanlah mudah.Pada hakikatnya,mengurus manusia lebih sukar daripada mengurus kilang dan ladang kerana manusia mempunyai nafsu,akal,hati,perasaan dan harapan.Segalanya bukanlah semudah yang disangka!

Di sini,Sya mengambil kesempatan untuk mengucapkan "Selamat Hari Guru" kepada seluruh warga pendidik di seluruh dunia terutamanya warga pendidik yang pernah mengajar Sya yang namanya tidak kesampaian untuk disebut.Terlampau ramai dan terlampau berharganya kalian bagi Sya.Saya sayang cikgu... :)
Terima kasih cikgu,kerana mengajar saya apa itu erti kehidupan.Terima kasih atas segalanya......

TeRiMa KaSiH CiKgU,
ShUkRaN Ya MuAlIm,
ShEa-ShEa Ya SiFu,
ArIgAtO GoZaImAs,

EsKeRrIk AsKo,
DanKiE MeNeEr,
gràcies a vostè senyoR

Akhir kata,

Di dunia guru berbakti,
Moga di akhirat syura menanti.

Selamat Hari Guru ^^

"Sayangilah dan hormatilah guru anda kerana mereka laksana pelita di tengah malam yang membakar diri untuk menerangi yang kelamYang tak pernah mengenal erti putus asaYang tak pernah meminta puji dan puja."

Assalamualaikum....





Thanks for reading my story ! I really appreciate it ♥♥♥

0 comments:

Post a Comment